Flaget er hejst – sommerens første studenter er i hus
I dag er en stor dag på Aarhus Katedralskole. De første studenter er nemlig sprunget ud!
Et stort tillykke til Thea Jung Møller fra 3.E og Hans Fruelund Gabriel fra 3.K, som sammen med rektor Lone Eibye Mikkelsen kl. 9 hejste flaget i skolegården som symbol på, at årets studenteruge officielt er skudt i gang.
Efter deres afsluttende eksamener i henholdsvis religion og matematik kunne de to elever endelig fejre, at studentereksamen var i hus. Udenfor ventede familie og venner, som tog imod de nyudklækkede studenter med store kram, blomster og flag.
Nu pryder de første studenter den solskinsbelagte gård med rød-hvide huer og vi ser frem til resten af ugen, hvor huerne kun bliver flere.
Endnu engang stort tillykke til Thea og Hans – held og lykke til alle vores kommende studenter.


